środa, 21 września 2016

#6 Niebezpieczne kłamstwa - Becca Fitzpatrick



Tytuł: Niebezpieczne kłamstwa
Autor: Becca Fitzpatrick
Cykl: -
Data wydania: 11 maja 2016
Ilość stron: 424
Ocena: 3/6 





   Zastanawialiście się kiedyś jak jeden moment, jedna chwila może wpłynąć na waszą przyszłość? Czy towarzyszył ci kiedyś strach, że każda nowo poznana osoba może być zupełnie kimś innym? Czy zdajecie sobie sprawę, że jedno małe wydarzenie, nawet całkiem przypadkowe, którego tylko jesteście świadkiem może zmienić wasze życie w najgorszy koszmar? I w końcu najważniejsze z pytań czy potrafilibyście żyć ze świadomością, że cały czas musicie ukrywać prawdę przed bliskimi?

   Nasza bohaterka ma na imię Stella, chociaż tak naprawdę to tylko nic nie znaczące imię nadane w wyniku uczestnictwa w programie ochrony świadków. Stella trafiła tam, ponieważ widziała coś czego widzieć nie powinna i teraz musi się ukrywać przed ludźmi z kartelu narkotykowego, pragnących jej śmierci. Z dnia na dzień musi porzucić swoje życie w Filadelfii, swoją szkołę, ukochanego chłopaka i matkę by przenieść się do małej mieściny Thunder Basin w Nebrasce. Niezadowolona z obrotu sprawy dziewczyna, musi nauczyć się żyć zarówno w nowym dla niej otoczeniu, z dala od jej ukochanego chłopaka jak i z nowa opiekunką, którą została emerytowana policjantka dość z bolesną przeszłością. Jak Stella odnajdzie się w swoim nowym życiu, nie wiedząc komu może ufać? Czy będzie potrafiła okłamywać wszystkich w nieskończoność?

   Muszę wam powiedzieć, że czytając opis z tyłu książki miałam wyobrażenie, że w końcu powstała fajna historia podczas której będę się bać razem z główną bohaterką. Kartel narkotykowy zawsze o włos od schwytania bohaterki, niebezpieczne akcje, pościgi, szybkie zwroty akcji - tak właśnie wyobrażałam sobie akcję w tej książce. Niestety nie dostałam tego czego bym chciała. Historia przedstawiona przez Becce była dość nudnawa przez pierwszych 100-120 stron i totalnie przewidywalna. Podczas czytania miałam uczucie, że zanim przerzucę następną stronę, już wiem co się wydarzy. Utarty schemat nastolatki, która buntuje się przy każdej możliwej okazji tylko dlatego, że odebrano jej coś co dobrze znała - jej świat. Stella jest totalnie denerwująca, a jej zachowanie sprawia, że tracę wiarę w ludzkość. Naprawdę nie wiem dlaczego autorzy książek młodzieżowych upodobali sobie taki schemat przedstawiania nastolatków. Oczywiście nie mogło zabraknąć wątku romantycznego z miejscowym ciachem. I nagle Stella zapomina o wszystkim, o swoim poprzednim życiu i swojej wielkiej miłości do poprzedniego chłopaka. Autorka nie zaskoczyła mnie swoimi zwrotami akcji przez większą część książki. Jak dla mnie były one bardzo przewidywalne. Chociaż z każdym kolejnym rozdziałem dzieje się więcej, to dopiero końcówka książki jest godna uwagi. Uważam, że tam autorka naprawdę zrobiła coś dobrego i wyjaśniła postępowanie młodej Stelli. Cała historia nabiera fajnego sensu i muszę szczerze przyznać, że to wyjaśnienie jest nawet interesujące.

   Książka napisana typowym lekkim językiem, co sprawia że czyta się ją bardzo szybko. Szkoda, że historia z takim potencjałem jak dla mnie została napisana w sposób banalnie przewidywalny. Nie zaskoczyła mnie niczym konkretnym, nie było tam gwałtownych zwrotów akcji, momentów grozy i niebezpieczeństwa na miarę prawdziwego świata kryminalnego. Umówmy się, że skoro mamy do czynienia z najgroźniejszym szefem kartelu narkotykowego to nie ma dla niego rzeczy niemożliwych i ja jako czytelnik oczekiwałam jakiegoś dreszczyku emocji, którego ostatecznie nie dostałam. Jednym z nielicznych plusów jest wspomniane zakończenie, w którym tak naprawdę wyjaśnia się cała sprawa - kto? gdzie? i dlaczego?

   Wspomniana książka nieco mnie rozczarowała, chyba z racji tego, że lubię czytać kryminały i wykorzystane schematy czytałam już wiele razy. Nie mówię, że książka jest zła. Powiem, że jest dobra, ale czegoś mi tutaj zabrakło i chyba dlatego czuję lekki niedosyt. Nie mniej jeśli macie jakiś wolny wieczór, to dla przysłowiowego relaksu możecie po nią sięgnąć.

12 komentarzy:

  1. Mnie też ta książka rozczarowała. Patrząc przez pryzmat innych książek tej autorki, to nieźle się zawiodłam. Same schematy, akcja jest dość przewidywalna i fabuła także mało odkrywcza. No i zmarnowany potencjał :C
    Jeśli chcesz poznać moją szerszą opinię to zapraszam na swoją recenzję do siebie ;)

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam u ciebie 2 dni temu w dniu twojej publikacji :)

      Usuń
  2. Chciałabym ją kiedyś przeczytać. Natomiast moja siostra to ma na nią ogromną ochotę. ;)

    Pozdrawiam, Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może Tobie bardziej się spodoba lub czymś cię zaskoczy :) Daj znać jeśli się za nią weźmiesz :)

      Usuń
  3. Tę książkę znam, bo jak jeszcze prowadziłam bloga na onecie, to dałam ją do wygrania w konkursie :D
    Podobnie jak Ty czytam sporo kryminałów i tej powieści nie czytałam, bo własnie podejrzewałam, że trochę się zawiodę. Powiem Ci, że też nie mam pojęcia dlaczego autorzy tak rozpisują nastoletnich bohaterów, że wychodzą na debili bez mózgu, którzy dążą tylko do tego, by wszystko robić samodzielnie. No masakra jakaś.
    Wielka szkoda, bo nazwisko znane, kobieta chciała napisać coś innego niż Szeptem, a nie wyszło ;/
    Ooooo jestem w "czytanych"- super <3
    Pozdrawiam cieplutko! :)
    Kasi recenzje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety, czasem powstanie coś słabszego... ale mam nadzieję, że jeszcze wiele wspaniałych książek przed ta autorką.

      Usuń
  4. Na moje gusta była średnia. Jednak wśród wszędobylskich młodzieżówek wypadła całkiem, całkiem. Może dlatego, że była pierwszą (i chyba zostanie jedyną) książką tej autorki, jaką znam. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszyscy wychwalają serię "Szeptem" tej autorki wiec może jeszcze się kiedyś skuszę.

      Usuń
  5. O, całkiem pozytywne zaskoczenie w kwestii Twojego pisania, spora część blogerów mogłoby się sporo nauczyć tu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, naprawdę miło mi przeczytać coś tak budującego :)

      Usuń
  6. świetna recenzja i zapraszam do mnie https://recenzje-beaty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie tak dawno czytałam tę książkę. Bardzo lubię autorkę, również saga Szeptem jest jedną z moich ulubionych :D Jednak zawiodłam się na "Niebezpiecznych kłamstwach". Książka jest zbyt oparta na wielu schematach i nie zaskakuje zwrotami akcji. Przeciętniak, jakich wiele.

    Pozdrawiam cieplutko i zapraszam też do mnie :)
    http://meandrymoichmysli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń